Thursday 10 August 2017

Katana Trading Strategy


A indústria de áudio do país s. Gemme Audio, com sede em Montreal, é um recém-chegado relativamente à cena de áudio. O designer-chefe Robert Gaboury começou a construir os alto-falantes carregados de chifres como um hobby há mais de 35 anos. No início, ele começou a usar drivers Peavey em seus projetos, e os alto-falantes resultantes foram usados ​​por seus amigos em bandas de rock. Em 2004, Gaboury começou a experimentar com o desenvolvimento de gabinetes ótimos para drivers Fostex de gama completa. Um gabinete protótipo foi vendido em um site canadense de comércio de áudio na Internet para Jean-Pierre Boudreau, um ávido audiophile e tweaker extraordinário. Quando Boudreau pediu mais, ele e Gaboury decidiram juntar seus recursos para construir um novo projeto de armário que exigia fabricação CNC. Os dois formaram o Gemme Audio em 2005, seu primeiro produto lançado comercialmente, o Concerti 108, era um alto-falante de chifre com um único driver, carregado atrás, baseado no design do gabinete de Gaboury. O novo alto-falante Katana (12.995 USD por par) é o modelo top em Gemme Audio - basicamente, uma porta de disparo traseiro - que atua como um filtro passa-baixa. Dentro é uma placa de refletor que direciona o movimento de ar para o dispositivo passa-banda. De acordo com Gemme, o resultado final no Katana é o reforço de baixo amplo de cerca de 20 a 150Hz. A porta de graves VFlex também oferece flexibilidade por meio de um anel de ajuste. Remover ou inserir este anel altera o diâmetro da porta, e assim a quantidade de reforço de baixo. O usuário pode usar o anel ou não, dependendo de como o Katana interage com o quarto. Cada Katana tem um som de 1,5 t como muito, sobre uma gama tão ampla este tipo de atenuação pode ter um efeito significativo e, como o anel de baixo, permite que o ouvinte adaptar o som para o seu quarto e gosto. Independentemente da configuração de crossover utilizada, Gemme cruza o Katana t aparecer em medições no eixo, mas eles aparecem fora do eixo. Gemme afirma para a Katana uma resposta de freqüência de 28Hz-20kHz (38Hz-20kHz / -3dB), uma impedância nominal de 8 ohms, e uma sensibilidade de 88dB / 2.83V / m. Cada Katana pesa 100 libras e está 40 s intenção. Instalação e sistema Os Katanas foram na minha sala de escuta principal, que mede 22 da minha posição de escuta, e toed-in por cerca de 15 graus. Um problema cedo foi encontrado com os três pés fornecidos com cada Katana, que didn re que desenvolve um suporte do tipo de suporte para o altofalante. Eu usei um amplificador de estado sólido 100,2 de pesquisa de áudio ou monoblocos de tubo Nagra VPA 845, junto com um amplificador Audion Premier Quattro full-function preamplificador de tubo. Ambos os setores modestamente powered funcionou excepcionalmente bem com o Katanas. Fontes foram o meu confiável Oracle Delphi V giratória com SME V tonearm e ZYX Universe-S cartucho, bem como EMMLabs CDSD transporte original e DCC2 DAC. Cabos foram principalmente Purist Audio Design s Venustas, e poder para todo o sistema foi fornecido por uma dedicada 20A linha condicionada por um Shunyata Research Hydra Modelo-8. I s nitpicking - que, afinal, é o que este hobby é tudo. Direito fora de suas caixas, eu encontrei que o Katanas produziu uma gratificante full-range, som sem costura que era muito fácil de ouvir. Para uma proveniência, eu puxei vários dos meus álbuns favoritos de artistas canadenses com os quais avaliar o seu som. As pequenas vozes individuais de Katanas foram reproduzidas de forma distinta e discretamente posicionadas no palco. Velocidade e agilidade eram dois dos termos audiophile hackneyed eu notei para baixo em minhas primeiras notas de escuta. Os sons de bateria sintetizados em One Size Fits All foram apertados, rápidos e punchy. Outro exemplo veio dos ataques transientes de Holly Cole Trio, que eram eletrostáticos, como em velocidade, mas mais completos em termos de corpo e peso. Uma e outra vez, o Katana obteve o midrange direito. Girl Talk foi gravado ao vivo com um único microfone, em um pequeno, mas vazio teatro. Na maioria dos cortes, Cole é acompanhado apenas por piano e baixo. O som era imediato - a voz de Cole estava trancada no centro do campo sonoro e era renderizada com um tom puro e natural, o som do piano era vibrante e realista, eo baixo era satisfatoriamente cheio e livre de inchaço e saliência. As colorações de gabinete eram notavelmente imperceptíveis. Enquanto as mudanças de dinâmica de Katana não podem promover uma maior conexão emocional com a música. Minha experiência sugere que é a combinação de alto-falante e amplificador que é a maior responsável por este aspecto da reprodução de som, e não é de surpreender que o Nagra VPA 845s tenha feito um trabalho marginalmente melhor com os Katanas do que o Audio Research 100.2, Slouch a este respeito. Essas oscilações dinâmicas são tão importantes na apreciação da música instrumental. A maioria das pistas sobre a expressividade de Oscar Peterson, prontamente ajudando-me a apreciar o quão magistral um músico ele era. Uma sessão de trio com o baixista Sam Jones eo baterista Bob Durham, Mellow Mood foi gravada no início dos anos 60 na casa de Hans Georg Brunner-Schwer, proprietário-produtor do selo MPS, diante de um público pequeno e muito sortudo. Mas enquanto as performances são nada menos que espetaculares, isso está longe de ser o meu melhor álbum de Peterson. O som é agressivo e s energia aguda, alisando sobre algumas das bordas desagradáveis. O politeness do Katanas (superior) tweeter ligação lugares, como este produzido um mais aberto, extended topo em meu quarto. Várias músicas em Whites Off Earth Now apresentam fortes linhas de baixo de Alan Anton. Embora o Katana didn embora em meu quarto este veio no custo de alguns perda de midrange clareza e detalhes. Eu fiz praticamente toda a minha escuta com o anel deixado no lugar. Baseado aqui em Toronto é Tafelmusik, uma orquestra barroca usando instrumentos do período. Em uma igreja pequena perto da Universidade de Toronto, eles realizam concertos para uma audiência diversa e casual de que eu tenho sido uma parte por mais de 20 anos, intermitentemente assistir às suas performances de sexta-feira à noite, na tentativa de relaxar a partir da semana. Sua gravação de 1984, Obras-primas populares do barroco (LP, Collegium COL 82-01), é apenas isso: uma antologia de padrões barrocos, todos os quais eu primeiros esforços de engenharia. Quando joguei este disco através dos Katanas, perdi a noção de todas as minúcias audiófilos habituais. Pinpoint imagiologia e soundtaging deu lugar à imersão nas melodias. O ar e o ambiente renderam à igreja da música após uma semana de trabalho longa. Em outras palavras, o Gemme Katanas foram capazes de me trazer perto da experiência de um evento ao vivo. Uma afinidade com a música e uma familiaridade com as performances certamente me ajudaram a atingir este estado de felicidade musical, mas também desempenhando papéis importantes foram um som notavelmente coerente livre de audíveis anomalias de resposta de freqüência e um midrange texturizado e detalhado rico em sombreamento dinâmico e Ausente de coloração espúria - todas as marcas do som do Gemme VFlex Katanas. Altifalantes são claramente a fundação de qualquer sistema, embora muitos alto-falantes agora compartilham este segmento de mercado, parece que ninguém fez isso em minha sala de audição. Por outro lado, o som distintivo casa de alto-falantes Wilson - densa, detalhada e dinâmica - é bem conhecido por muitos ouvintes. Além de custar o dobro da Gemme Katana, o Wilson WATT / Puppy 7 é um animal diferente: um design de duas e três vias com uma rede de cruzamentos mais complexa. O W / P7 é meticulosamente projetado e construído, com ênfase em ressonância-squelching gabinete materiais. Essa rigidez é reforçada pela utilização de chaves internas estrategicamente colocadas, seus componentes passivos foram escolhidos após extensa experimentação, ea arquitetura de carregamento VFlex em si é o produto de pensamento cuidadoso e inovação. Comparado com o Katana, o WATT / Puppy 7 gera uma largura de banda de frequência estendida em ambos os extremos. Ele pode tocar mais alto e com impacto mais dinâmico, mas também se destaca em apresentar as nuances do material musical menos complexo que eu prefiro. O W / P7 é capaz de me atrair para a música de todos os tipos simplesmente pela quantidade e escala de informações sonoras que ela apresenta. Em contraste, o Katana encanta com um som que é mais simples, mais coerente, talvez subestimado, mas tão refinado. Como tal, oferece menos distrações e permite uma conexão mais satisfatória para a música. No seu preço de tabela, a Gemme Audio não está prestes a proclamá-la uma pechincha em 12.995 / pair, mas quando comparada a outros alto-falantes usando drivers de cerâmica configurados de forma semelhante, a Katana é, no mínimo, competitiva no mercado global. O Katana ganhou o padrão de vida de áudio por um entalhe mais. Gemme Audio Katana Altifalantes Preço: 12.995 USD por par. Garantia: Um ano peças e mão de obra. Gemme Audio 9697 St. Laurent Blvd. 103 Montreal, Quebec H3L 2N1 Canadá Telefone: (450) 472-5908 Fax: (450) 735-4262 Nos anuários da história militar, o guerreiro samurai está sozinho. Houve muitos exércitos ferozes: os hunos sob Atilia, as legiões romanas, as divisões blindadas de Rommel. Mas houve poucos homens de guerra individualmente treinados ou tão eficazes quanto os samurais. Eles eram guerreiros-guerreiros mortais e brutais que eventualmente foram capazes de fundir a agressão da batalha com a contemplação serena do Budismo Zen. Ela se tornou a alma do Samurai, a encarnação de seu espírito. O samurai dedicou a maior parte de seu tempo à arte do combate. Todo o treinamento dele era preparação para o campo de batalha. Foi ali que ele e seus irmãos permaneceram ombro a ombro com seu caudilho e encontraram o inimigo em combate mortal. O samurai era também a espada terrível, rápida que colocou rebeldes camponesas e impôs a lei da terra. O inimigo pode ser um criminoso comum, um ladrão aterrorizado ou um bandido armado. O senhor da guerra, o daimy. O samurai era esperado ser leal em face da grande provocação de inimigos que lhe ofereceriam recompensas para transformar traidor. Esperava-se que ele permanecesse fiel em face de grandes chances no campo de batalha que provavelmente resultariam em sua morte certa. Os Samurai lutariam com tudo o que tinham com o último homem, porque se seu senhor fosse morto, eles também estavam condenados. Cada homem estava amarrado um ao outro, tanto que se não havia mais ninguém para lutar e havia duas pessoas contra um exército inteiro, eles lutariam até a morte. O mestre para quem o samurai lutou e morreu foi chamado de sua autoridade daimy era geralmente hereditária, proporcionando continuidade política e cultural durante a era guerreira. O xogum professou lealdade ao imperador do Japão, mas a autoridade do imperador era cultural e cerimonial. O shogun exerceu um controle político estrito durante os séculos de governo guerreiro. Porque descrevia guerreiros essencialmente como servos, o termo samurai não era necessariamente um honorável. À medida que seu poder crescia, os guerreiros se chamavam bushi, ou cavalheiro marcial, uma denominação muito mais honrosa. Bushid, código do samurai Como os cavaleiros da Europa medieval, os samurais viviam de um código de conduta que raramente era quebrado. Na Europa chamava-se cavalheirismo no Japão a palavra era bushid deu aos samurais as ferramentas para se tornar um com a arma e não temer a morte. Um oponente pronto para morrer tornou-se o maior guerreiro. Se o Samurai pudesse superar o medo, então ele tinha a paz e o poder de servir seu mestre lealmente e morrer por ele sem hesitar um momento. As virtudes valiosas do samurai, tais como honestidade, coragem, benevolência, respeito, auto-sacrifício, autocontrole, cumprimento de dever e inquestionável lealdade ao seu mestre. Esses ideais trouxeram equilíbrio e estabilidade à organização social. O significado de bushid. Sob certas circunstâncias, bushid, morrer em batalha era uma forma honrosa de morrer. Mas ser tomado prisioneiro era uma vergonha que não podia ser lavada. Os samurais então cometeriam suicídio ritual em vez de renderem-se ao inimigo. Havia um aspecto ritual considerável para o desempenho do seppuku. A base essencial do ato que o samurai liberaria seu espírito de profundamente dentro de sua barriga e faria-o cortando seu abdômen aberto e morrendo uma morte lenta e muito dolorosa. Nos anos posteriores desenvolveu-se uma tradição de ajudar a vítima em seu caminho. Um homem, um detentor confiável que provavelmente lutou pelo clã por muitos anos, seria nomeado como seu segundo. Quando o samurai se preparava para cortar o abdômen com o punhal, o segundo balançava a espada e tirava a cabeça do homem com um golpe. Há muitas contas nas velhas crônicas de suicídio desta forma, muitas vezes procedido pela vítima escrevendo um poema de despedida. Minamoto Muramatsu, um famoso Samurai, cometeu suicídio em 1180 após a batalha de Uji Bridge. Seu poema de suicídio foi escrito com tanta finura que se tornou o modelo para o hari-kiri nobel e heróico: Como uma árvore fóssil da qual não recolhemos flores Triste tem sido a minha vida Fated nenhum fruto para produzir. Bushid suas armas eram tudo o que ele precisava. Roupas extravagantes, gostos caros, a vida alta foram deixados para nobres ricos. As classes nobres do Japão não se esforçaram para a glória militar, que foi deixado para os guerreiros. Para os nobres, a fama foi alcançada nas artes, na poesia, na pintura. Eventualmente o samurai tentou combinar os nobres em seu domínio das artes enquanto ainda perseguia a arte da guerra. A história do 47 Ronin Na vida como na morte, a lealdade acima de todos os outros ideais imbuídos a alma do samurai. Um incidente ocorrido no final do século XVIII talvez melhor exemplifique esse ideal. É uma história como 47 ronin, samurai sem mestres, foram a extraordinários comprimentos para vingar a morte de seu senhor da guerra. O senhor de Ak tinha sido obrigado a cometer suicídio por causa de um complô por um rival ciumento. Seus servos, os homens que trabalharam para ele como samurai, agora não tinham líder ou mestre a seguir, então eles conspiraram juntos para destruir o homem que causara a morte de seu mestre. Uma noite de inverno nevado, eles bateram, invadiram a casa do homem e cortaram sua cabeça. Este foi um grande ato de lealdade samurai, mas causou ondas de choque entre o governo Takanawa. Os ronin desfilaram pelas ruas de Edo, carregando a cabeça sangrenta da vítima. Eles se reuniram no túmulo de seu mestre e colocaram a cabeça cortada apropriadamente sobre o túmulo. A lei permitia que alguém se vingasse de alguém que tinha sido responsável pela morte de um mestre ou de um pai, mas, na verdade, era preciso pedir autorização às autoridades locais para fazer isso. Demorou a espontaneidade fora dela e também pôr em aviso o indivíduo que era o alvo de uma vingança de s. Houve uma divisão legal entre aquelas pessoas que condenavam suas ações como erradas, e outras (e uma boa parte dos cidadãos sentiam isso também) que simpatizavam com a honra de que estavam tentando vingar-se de seu senhor. O Shogun decidiu que os 47 ronin seriam autorizados a cometer suicídio ritual e ser enterrados juntos. Eles deixaram para trás um legado nobre de virtude samurai que inspirou inúmeros livros, peças e filmes. História do Samurai As origens do poeta espadachim podem ser encontradas no Japão antigo quando exércitos conscritos deram lugar ao estabelecimento de famílias guerreiras rivais. Os primeiros guerreiros eram arqueiros montados que se dedicavam a um combate feroz e ritualístico. Fora dessas batalhas emergiu a classe samurai. A guerra correu pelas colinas e vales do Japão quase sem parar por milhares de anos. Japão consiste em quatro ilhas principais, a maior sendo Honshu. Estas ilhas são principalmente montanhas vales são poucos. Apenas um quinto da terra é apto para a agricultura. Foi uma luta pela terra com clãs rivais, bandidos e os primeiros habitantes das ilhas do Japão que prepararam o terreno para o desenvolvimento do samurai. Nós ouvimos primeiramente a palavra que está sendo usada na história japonesa em torno do ANÚNCIO do século VIII. Nessa altura o Japão já tinha uma tradição militar tornando-se porque os immigrants originais às ilhas que são chamadas agora Japão tiveram que lutar sua maneira de encontro aos nativos aborígenes que vivem no Ilhas. As pessoas que nós pensamos como hoje s japonês não são os primeiros habitantes. Os cientistas acreditam que os primeiros colonos eram um povo caucasiano que tinha migrado da Ásia em torno de 4.500 aC. Eles foram chamados de Amishi (Omachi). Eram pescadores, caçadores e fazendeiros. Os japoneses que mais tarde estabeleceram as ilhas emprestaram o conceito de um imperador aos chineses e logo começaram a criar uma corte imperial, um governo e um exército. O estado japonês adiantado tentou criar uma potência militar conscriting o campesinato de Japão em um exército militar. Eles poderiam ser redigidos, podiam ser treinados e poderiam ser usados ​​em nome do Estado e voltar a ser cidadãos-agricultores mais uma vez. No século 9, este exército estava lutando não apenas os habitantes originais, o Amishi (Omachi), mas grupos de bandidos e rebeldes também. Mas os soldados a tempo parcial provaram não ser os melhores guerreiros. Em última análise, verificou-se que os exércitos conscritos não funcionavam e que as pessoas que foram mais bem-sucedidas na luta contra os Amishi (Omachi) eram os líderes desses exércitos conscritos, os cavaleiros montados, os guerreiros do Japão que eram os líderes realmente desta particular grupo. Com o tempo, certas famílias ou clãs começaram a ganhar reputações como sendo realizadas em batalha. Essas famílias passaram suas tradições e se tornaram os clãs guerreiros do Japão. Os primeiros guerreiros eram bem diferentes dos samurais mais recentes, que confiavam quase exclusivamente em sua habilidade com a espada. O cavalo era uma parte importante do equipamento do samurai bem-formado, energético, e os cavalos elevados do espírito eram muito procurados entre membros da classe do guerreiro. Os guerreiros adiantados fizeram a batalha no horseback e eram peritos no uso do arco e da seta, a arte de yabusama. Montado tiro com arco é uma habilidade muito difícil de adquirir. Operar um arco e uma seta na parte traseira de um cavalo não é fácil tem que dirigir o cavalo. É duro bastante permanecer em um cavalo e é duro bastante atirar um arco e uma seta exatamente no primeiro lugar. Se você está tentando fazer as duas coisas ao mesmo tempo é muito difícil. As pessoas recebiam apelidos que davam uma idéia de quão longe eles podiam atirar ou quão rápido eles podiam atirar, quão poderosamente suas flechas podiam penetrar, quão forte seu arco era, por exemplo, que levava de três a cinco pessoas para amarrar o arco de Tametomo. Um dos arqueiros samurai mais realizado foi Minamoto no Tametomo (1139 - 1170), famoso em toda a terra por seu objetivo quase milagroso. Uma vez que é dito ter afundado um navio com uma única seta. O navio estava sobrecarregado com soldados inimigos e baixo na água. Ele disparou uma flecha com uma cabeça maciça, golpeando o barco logo acima da linha d'água. A seta dividiu a tábua apenas o suficiente para deixar a água entrar, virando-a. Em meados da década de 900, a classe guerreira samurai operando no Japão já faz a maior parte do trabalho sujo da polícia para o estado e novamente, para festas privadas também. Soldados profissionais substituíram recrutas. Eram homens que os senhores da guerra podiam confiar em tempos difíceis, e eram recompensados ​​generosamente com status e privilégio. No século XII, dois grandes clãs guerreiros - o Taira e o Minamoto - estavam preparados para lutar entre si por terrenos e influência na Corte Imperial. O conflito resultante, a Guerra de Genpei (1180-1185), terminou com uma vitória de Minamoto eo estabelecimento da classe samurai. Guerras entre clãs, geralmente sobre a terra, continuaram a raiva em todo o campo. As batalhas seguiam rituais estritamente prescritos. A velha tradição era que eles iriam cavalgar para fora no campo de batalha e chamar seus pedigrees um para o outro - essencialmente ler o seu r, portanto, qualquer subsequente barba crescimento foi raspada durante a limpeza da cabeça. O sangue seria cuidadosamente drenado para que não houvesse um troféu nojento, gotejante e sangrento, mas com algo tão próximo de gentile como poderia ser uma cabeça cortada. O caminho da guerra no Japão tinha sido aprimorado por centenas de anos, enquanto os japoneses lutavam entre si por terras, poder e riquezas. Mas um dia um novo inimigo apareceu no horizonte, um que forçaria os clãs guerreiros samurais a se unirem e a lutarem como um só. Devido a este novo inimigo, o modo de batalha samurai estava destinado a sofrer uma profunda mudança. Em 1274, o lendário líder mongol Kubla Khan empacotou várias centenas de navios com soldados e partiu-os para conquistar o Japão. As invasões mongóis são um episódio muito interessante na história japonesa, pela primeira vez na história registrada que o Japão foi invadido ea última vez que o Japão foi invadido por uma potência estrangeira até que os americanos vieram em 1945. As batalhas que se seguiram mudariam Curso da história japonesa. As primeiras iniciativas de Kubla Khan contra o Japão foram diplomáticas. Ele enviou um convite ao Shogun, o chefe da guerra do Japão para se juntar a ele para se tornar vassalos do imperador mongol. A primeira resposta foi tentar parar. Havia várias séries de enviados dentro e fora. Inicialmente, o Shogun tentou enviar de volta uma resposta talvez vaga, mas os mongóis persistiram. Eventualmente, o Shogunate percebeu que essas pessoas não iriam ir embora, então sua última resposta diplomática foi decapitar os enviados e enviá-los para casa em uma caixa. Isso não era algo que Kubla Khan, que seria o mestre do mundo, poderia ignorar. Os invasores chegaram a terra em uma ilha periférica, colocando as pessoas à tocha e queimando casas e propriedades. No momento em que os mongóis estavam prontos para pousar no continente japonês o samurai tinha uma noção do que esperar. Mas o que eles não anteciparam foi como os mongóis pretendiam lutar. Os samurais estavam acostumados ao combate individual - homem a homem, espada a espada. Kubla Khan s tropas, por outro lado, se mudou em grandes grupos. Marchando ao som de gongos e tambores, um grande número de mongóis, chineses e coreanos se empacotaram em falanges e avançaram sobre o inimigo, disparando enormes chuveiros aleatórios de flechas. Era uma técnica mortal. O samurai e os soldados de pé regulares secaram sob o ataque inicial. Durante a invasão mongol os samurais japoneses estavam em um rude despertar porque suas espadas weren t capaz de combater efetivamente os mongóis. Os mongóis tinham uma armadura de couro grosso. As espadas samurai estavam quebrando em sua armadura e ficando preso em sua armadura, estalando em dois. No primeiro dia da invasão mongol os samurais lutaram valentemente nas praias, mas foram expulsos pelo peso dos números. Os mongóis eram notórios por serem fortes combatentes. Costumavam usar camisas de seda debaixo da armadura. Normalmente, a maioria dos danos da seta vem quando um puxar a seta para fora, não quando ele entra em um corpo s. Mas as camisas de seda que eles usavam carregavam com a flecha no corpo para que pudessem puxá-la para fora, extraí-la e ainda estar lutando no campo de batalha cinco minutos depois. O samurai rapidamente adaptou suas habilidades de luta para a situação e foram capazes de forçar os mongóis a uma retirada tática. Foi neste momento que uma tempestade pegou a frota mongol, causando muito dano e trazendo esta primeira invasão a um fim. Antecipando o retorno dos mongóis, os samurais desenvolveram armas mais apropriadas para combatê-los. Eles formaram novas espadas que eram mais pesadas e mais largas, com pontos maiores para cortar a grossa armadura de couro dos mongóis. Em 1281 os mongóis novamente atingiram a costa do Japão. Os samurais estavam bem preparados desta vez. Eles construíram fortificações elaboradas e definiram um novo plano de batalha que incluía ataques de guerrilha. Samurais armados em pequenos barcos atacaram os navios da invasão da Armada à noite. Em um caso, 30 samurais nadaram para um navio, cortaram as cabeças de sua tripulação e nadaram para trás. Estas táticas atrasaram os mongóis que esperavam em seus navios para uma ocasião mais oportuna para renovar a batalha. O samurai sabia que a época do ano em que os mongóis lançaram a invasão é o momento em que está madura para os tufões no Japão. Depois de apenas alguns dias da invasão Mongul, uma tempestade explodiu. Foi uma manifestação de uma resposta à oração dos samurais que imediatamente apelidaram o vento O Vento Divino, o kamikaze enviado dos deuses para destruir os inimigos do Japão. Até mesmo quando a frota mongol coxeava de volta para a China continental, deixou para trás guerreiros samurais que mudaram a maneira como eles lutaram. Em vez de arco e flecha, o uso de espadas estava em ascensão. Eles deixaram seus cavalos para lutar a pé e adotaram armas como o naginata. Uma viciosa lâmina de um único lado em um longo pólo que poderia ser usado para cortar, bem como esfaqueamento. Mais tarde, à medida que os combates se tornaram mais intensos e mais próximos, as espadas entraram e desempenharam um papel maior na vida dos samurais. A espada japonesa (nihonto) entrou em seu próprio. Não mais a lâmina reta adotada dos chineses, a lâmina curvada poderia fàcilmente ser extraída no horseback na preparação para um fósforo na terra. A esgrima agora ofuscava o caminho do arco e flecha. Nos três séculos que se seguiram, o samurai aperfeiçoaria a arte da espada e outras artes marciais. Começando no 1400s as primeiras escolas foram estabelecidas para treinar o samurai na maneira de Iaido, o modo da espada. Mais de 450 anos ininterruptos esta arte marcial provou seu valor na batalha e evoluiu em tempos de paz para promover o cultivo de uma mente harmoniosa e ativa. O praticante (iaidoka) empunha uma espada para não controlar o adversário, mas para controlar a si mesmo. Os samurais estavam prestes a entrar em uma nova era de ouro. Mas primeiro o samurai seria introduzido a uma nova arma - pólvora. Seria instrumental em trazer esta nova era de ouro do samurai. Em 1543 um lixo chinês lutou contra as ondas como um tufão cruel forçou-a para as margens do Japão. Todos a bordo olhavam desolados e imaginavam se iriam sobreviver. Entre eles estavam vários comerciantes portugueses. O que eles carregavam em suas malas iria mudar o curso da história japonesa. Um dos marinheiros que tinha uma arma com ele usou-o para atirar um pato. O samurai que nunca tinha visto nada assim viu este marinheiro português pegar o que parecia um pau, apontá-lo para um pássaro, este ruído horrível sai, o fogo voa pela ponta do pau eo pato cai do céu. Sendo uma brilhante pessoa militar o daimy isso poderia ser uma arma útil. Originalmente, essas armas eram vistas como armas covardes, que podem ser entregues a distância. Não envolveu um desafio corajoso assim que muitos do samurai os mantiveram. No entanto, muitos dos senhores da guerra que perceberam que ganhar batalhas era mais importante do que bons pontos de honra de samurai adotou o aquabus e fez muitos de seus soldados de pé em artilheiros em vez de arqueiros ou lanceiros. Três grandes líderes - Oda Nobugawa, Toyotomi Hideyoshi e Tokugawa Iwatsu - em sucessão estavam prestes a trazer mil anos de guerra para um fim, e eles fizeram isso com a ajuda do mosquete. Odu Nobugawa era o mais habilidoso disto, imaginando uma maneira de empregar as armas com êxito para derrotar seus inimigos. Em 1575 na batalha de Nagashino, Nobugawa desdobrou seu uso estratégico dos injetores de encontro a seu inimigo o mais formidable, ao samurai montado Takada montado famoso e temido, renowned para suas cargas de cavalaria ferozes e imparable. Nobugawa alinhou 3.000 artilheiros atrás de uma paliçada de madeira solta. Eles foram colocados sob o comando de um de seus oficiais mais confiáveis ​​que ordenou a estes soldados para disparar voleios rotativos de balas, 3.000 balas a cada 15 segundos. Esta fustigação dizimou os cavaleiros de Takada. Nagashino representou uma revolução na guerra japonesa, não simplesmente porque as armas foram usadas mas por causa de como as armas foram usadas. Foi uma verdadeira revolução para o samurai. Dentro de alguns anos Nobugawa, o super daimy eles sistematicamente esmagado o poder dos mosteiros budistas que tinham sido feudos para si mesmos com seus próprios exércitos de monges guerreiros. Eles controlavam as bandas de bandidos de samurais malvados e outros lutadores que percorriam o campo sem senhor para mantê-los sob controle. Finalmente, no início dos anos 1600, Tokugawa Iwatsu governou um Japão de paz. Com o estabelecimento do shogunato Tokugawa no início de 1600 as tradições ea cultura do samurai mudariam novamente. O início do regime Tokugawa produz algumas mudanças muito dramáticas, pouco a pouco, na classe samurai. No coração disto é o fato de que eles não estavam mais lutando não havia guerras. Aqui você tem uma classe que é ostensivamente uma classe guerreira, e porque eles são os guerreiros que defendem o estado que são privilegiados e estabelecidos no lugar como a classe dominante, mas na verdade eles não estão lutando. Muitos samurais agora tinham tempo para praticar e aperfeiçoar suas técnicas marciais, não no campo de batalha, mas em dojos, ou escolas de esgrima. Centenas dessas escolas floresceram. Para provar a superioridade de suas técnicas, o melhor de seus espadachins desafiaria rivais a duelos, muitas vezes até a morte. Treinamento para Samurai Todas as sessões de ensino no dojo começam com a prática com a espada. É preciso muitos anos para ganhar velocidade e precisão, para obter o controle para parar a espada instantaneamente em um corte focado. Talvez o mais difícil de tudo é obter o equilíbrio relaxado permite que o corpo para girar tão rapidamente. Para praticar as técnicas de combate a escola usa espadas de madeira (bokken) que não causam ferimentos ou morte. Seu ensino é baseado nos pontos fracos da armadura japonesa, que, por uma questão de flexibilidade, não protegem os vasos sanguíneos no interior dos braços e pernas. Seu objetivo é muito diferente do esporte baseado em espadas de kendo onde as greves são destinadas às partes protegidas do corpo. Os alunos praticam muitas seqüências diferentes de traços. Cada sequência é chamada de kata. Eles nunca praticam livre poupança devido ao perigo de lesões graves. Eles sempre apontam os golpes para os pontos fracos da armadura, embora eles não usam armadura, exceto em ocasiões especiais. O primeiro curso de estudo é com espadas simples. Eles aprendem os tipos básicos de cortes, cortes e paradas primeiro, depois passam para as habilidades mais finas nos katas mais difíceis. A escola sempre foi localizada no campo. Eles têm uma tradição de praticar em terreno acidentado para treinar-se em condições reais de combate. Eles treinam com uma grande variedade de armas: halbard, lança, espada curta e outros, mas sempre um dos pares tem uma espada. Não há sessões de ensino formal. Os alunos trabalham em pares, havendo apenas espaço para dois ou três pares de cada vez. Cada par trabalha através de uma série de katas e então seu lugar é tomado por outro par. Todo ensino é individual e por demonstração. Os alunos não podem esquecer que os homens morreram para aprender o que estão sendo ensinados. A maioria dos estudantes costumava ser agricultores da área. Há cerca de 50 membros ativos por escola. Embora todos os ensinamentos fossem uma vez secretos, nunca houve qualquer questão de limitar o treinamento à classe samurai herança japonesa. Os novos membros devem assinar um juramento antes de se juntarem à escola. The rules of the blood oath are: Do not lie Be discreet, even among your family Don t argue or fight or be impolite Avoid bad places at all costs Don t fight until qualified and Keep your oath or be punished by the god of the temple. The training session for advanced students covers all types of weapons. For each weapon there are special exercises. After the sword sessions they move on to single sword against short and long swords. They could, of course, choose to draw only one of their swords but once both were unsheathed special coordination had to be learned to use them effectively. Crossing the two blades is a way of blocking an attack without damaging the blades and from there either sword can be brought in to cut the opponent down. Many fighting arts use a staff, called a b by the Japanese. It is a brilliant weapon when handled by a master. The problem for a swordsman fighting a longer weapon is how to get past it and reach his opponent. A well-placed blow from an oak staff can shatter a sword blade or a helmet but a sword can make a lethal wound with the lightest of touches. Encircling the sword blade with the tip of the staff can flick the sword out of its owner s hands. The fighter with the staff, however, must always stay out of reach of the swordsman since he has no close quarters defense. Sword against halbard are some of the most complex and elaborate katas of all. The halbard is a deadly weapon -- heavy, as sharp as a sword and able to reach the weak places in armor from a distance. No good swordsman would permit this and yet he must move in to attacking range. Because of the length and weight of this weapon it is held in the middle for balance. To counter these powerful strokes demands great skill from a swordsman. He only has a slight speed advantage, and the halbard has the butt end of its shaft to parry blows. The warrior s problem when fighting with the long spear is different. The man holding the spear will always try to use it at a distance, and the problem for the swordsman is to prevent its powerful momentum from striking him. The warrior must attack past the spear point but his opponent can draw it back quickly. Although a samurai uses his full willpower to fight his way through it still can be difficult to close with a spearman who retreats. The dojo teaches many other secret techniques, including unarmed combat using particularly dangerous techniques since they were designed for the battlefield. Yet at the heart of the teaching, in spite of the concentration on the art of killing, the founder s message is one of peace. He taught that fighting is the last resort and that to kill is evil. A true samurai despises a warrior who goes around searching for fights, triumphantly killing. Such warriors lead distorted lives. The balance between the art of killing and following a moral way of life is one that many masters of fighting arts maintain. For them the arts of war are also the way of peace. Miyamoto Musashi, eminent swordsman There is a saying in Japan that once only every 500 years a great swordsman is reincarnated. Out of the handful of great swordsmen, perhaps the greatest was born in 1584. Miyamoto Musashi was the most famous swordsman of his day in Japan. He won renown by developing a style of fencing using two swords. He was considered the embodiment of the samurai spirit and of the ideal military man he was also an accomplished painter. Like many other samurai whose lords had fought and died on the losing side in the Battle of Sekigahara in 1600, Musashi became a masterless samurai (ronin) . While a wandering samurai he engaged in duels when challenged and is said to have defeated 68 rivals without being vanquished. The important thing about Miyamoto Musashi is that he is one of the last of the incredibly intrepid warriors that lived at the end of Japan s warring states period. In the subsequent Tokugawa period when peace settled over Japan for two and a half centuries, it was virtually impossible for anyone to come along who had anywhere near the martial qualities that we attribute to Miyamoto Musashi. He was an excellent swordsman and he seems to have been quite a tough kid ever since he was a young teenager. When it came to wielding a sword, no samurai came close in ability. He killed his first opponent in a duel at age 13, finishing off a master swordsman with his own short sword and a 6-foot-long wooden pole. One of the things that stands out about Musashi on the literary descriptions of his life was the kind of psychological warfare that he employed in a variety of duels. It was fairly common at that time to say We re going to have a duel show up at X o clock at such-and-such a place but it seems to have been his custom not to do that. Either he would show up early and ambush people when they arrived or frequently show up late to disturb the psychological preparation of the individual he was going to fight, which seems to have been a fairly common technique of Musashi. No contest contributed more to the myth of Musashi than his famous duel with Ganryu, the celebrated swordsman. The match was to take place in the small straits of Fujiyama. A small flotilla of boats crowded with spectators awaited the arrival of the combatants. At the fixed time Ganryu appeared. A three-foot sword hung at his side. But Musashi was nowhere to be found. Ganryu furiously paced back and forth Musashi finally arrived, carrying a wooden sword. Ganryu, outraged, drew his sword. Musashi stared at Ganryu and smiled tauntingly. Raging with anger, Ganryu bore down on Musashi with his sword. Calmly, Musashi brought his wooden sword down on Ganryu s head, catching him off-balance. Ganryu fell to the sand and Musashi delivered the death blow. Using a cunning bit of psychological swordsmanship, Musashi had provoked Ganryu s rage, and that rage had sealed his fate. Miyamoto Musashi really lived on the fringes of Japanese samurai society. He was, after all, a person born into a very low-ranking samurai family. He really was a kind of lone wolf. It is one of the attractive features of his life in film and literature. He was a kind of an individual in a society in which individualism is many times difficult to express. He is therefore somewhat romantic. Eventually Musashi hung up his sword. He committed his secrets to paper, producing a book on swordsmanship and strategy, The Book of Five Rings. He is said to have written it in a mountain cave in 1643. It s a strange and complex work that summarizes the principals behind which Musashi operated. It was the way in which he translated his expression of swordsmanship into life itself. It has become quite popular as a guide for businessmen in terms of dealing with strategy with competitors and clients, the idea being that a similar approach is required to that of taking on an opponent with a sword as taking them across a boardroom table. On his deathbed Musashi gave the book to his trusted disciple Terao Katsunobu. The original is lost, but a copy made by Katsunobu has survived. Musashi s final years are considered by many to be one of the best examples of the bushid way of life, the balance that all true samurai sought to achieve: to make peace well and to make war equally well. This dual goal would inspire the creation of some of the finest swords ever made, as well as the perfection of practices such as the tea ceremony and Zen meditation. The samurai could not hope to achieve excellence in war if he did not understand art. It was all about balance. A man who only understood aggression was not just a brute but a man destined to die at the hands of a true samurai. Culture and arms were likened by one samurai scholar to the two wings of a bird, representing on one hand, authority, and on the other, generosity. Its practical aim was to elicit friendly behavior from the people but at the same time to intimidate them so that they would be obedient and easy to control. The Sacred Samurai Sword The balance that defined the samurai s way of life found its focus in his sword. It was both a work of art and a weapon of death. The sword was the soul of the samurai, deemed sacred as the symbol of the warrior. He ate with it, slept with it he would never be without it. The sword was so precious to him that if he had to leave it somewhere he had a secondary sword to go inside people s homes. He could not be without an edge weapon. It was something that identified him and from which he could not be separated. Accorded the highest status among the daimy , and their retainers. The wielding of the sword was the art of the samurai. The making of a sword was an art equally as skilled and equally as precious, an art performed by the master sword makers of Japan. All samurai sought perfection with the sword, not only in the fighting techniques but in the weapons themselves. The samurai and the sword smith worked together to develop the exquisite, deadly Japanese sword. Sword making reached its peak of skill by the 14th century. Working solely with a forge, Japanese sword smiths were able to craft steel into some of the finest blades the world has ever known. The process starts with a lump of crude iron. It is purified by hammer blows and by pouring a liquid made from ash over it. The art in making a Japanese sword lies in the folding of the metal. They would hammer and fold the steel thousands of times until they had created a blade composed of numerous laminations of steel. Out of this process comes the lightness and strength of the blade. After the folding the lump is beaten into its final shape. Everything about the sword is practical. The beauty of its shape exists because an elegant curve is stronger and cuts well. A groove is cut into it to lighten it without weakening it, and prevent suction gripping the sword in a wound. The smith would take the almost-finished blade and begin a long and painstaking process of polishing, scraping off the grime and the grit from the outside, and with a succession of finer and finer stones, bringing out the beauty within the metal of the Japanese sword. The swordsmith makes only the blade other craftsmen finish the polishing and sharpening, and make the scabbard hilt and guard. It could take many months to produce a single sword, and a renowned smith s work was revered by samurai across Japan. Inserted through belt Japanese swords are unique because they are one of the cultures that developed the sword to such a high level, and the high skill was developed through hundreds of years of trial and error, making new swords, destroying old swords that were destroyed in battles and creating new ones. Here we have three swords from different centuries. The one on top is from the 15th century, the one in the middle is from the 18th century and the one on the bottom is from the 20th century. You ll find that the shapes of the swords are different. The sword at the top has a very strong curvature while the one in the middle is straighter. Samurai of the Edo period (1615-1868) wore two swords, called daisho, meaning large and small. These swords were thrust into a sash. This pair of a long and short sword became the samurai s symbol to wear daisho was the samurai s exclusive right and privilege. This set of swords is an early example of daisho from an era before their use became the formal custom. Their makers are both of the Osafune school -- one of the great schools of sword making. These swords were probably paired around 1479, when they were fitted with identically decorated sword guards (tsuba) and scabbards. Samurai Armor To protect against a hail of arrows, the point of a spear or the sharp edge of a sword, artisans and craftsmen built elaborate and highly stylized armor. Japanese suits of armor were constructed chiefly of leather and small iron plates. Lacquer is applied to the leather to strengthen and waterproof it. Arrows were much less likely to penetrate that particular kind of armor. The earlier elite warriors armor (oyoroi) developed starting in the 900s. Cuirass (domaru) armor evolved around 1000 to 1100 as lightweight protection for the lower classes of infantry. In the Edo period (1615-1868) a suit of cuirass-type armor (domaru gusoku or domaru yoroi) emerged as an amalgamation of these two distinct earlier types of armor. This new type of armor gained high status during the Edo period, becoming the most formal protective gear for men of the warrior class. Since actual battles were rare by this time, it would have been created primarily for ceremonial functions. Ancient components, such as the bowl of a helmet fitting over the crown of the head, were often used in the armor which imbues the new work with a powerful sense of the legacy of that particular samurai clan. The suit of armor in the photograph at right is of the so-called modern type (tosei gusoku). It came into vogue in the late sixteenth century, replacing the earlier, elaborate, and far more cumbersome style. A full set of tosei armor consists of a body protector, a helmet, and an iron mask. The body protector consists of a breastplate, a skirt, shoulder guards, arm covers, thigh armor, and shin guards. To allow those parts covering the body to flex with the wearer s movement, many portions were made of thin strips of lacquered iron joined to each other with braided silk lacing. The cord s colors and their lacing and knotting style give the suit a distinctive character. The armor protecting the torso is made of two large, leather-lined iron plates (front and back). Painted in lacquer on the front plate is the Buddhist guardian deity Achala (Japanese: Fodo Myoo) running over rolling waves. This image suggests that Fodo is charging to protect the wearer. The side flaps of the helmet each bear a gilt family crest. The half mask consists of a lacquered iron face plate and a throat guard. Distinguished samurai from the 1500s to the 1800s wore flamboyant helmets designed and produced according to their specifications. The creation of such helmets emerged from a desire by the wearers to be noticed a helmet s distinctiveness identified the wearer on the battlefield and ensured that his actions were visible to all. Clearly in charge, those who wore such headgear were held morally accountable for following the samurai code. A two-lobed superstructure has been added to the top of the helmet bowl pictured at left. This feature appears to have been built up first with leather then with laminated paper which was coated with layers of dark-brown lacquer. The back of the helmet was finished with red lacquer and the front was coated to look like oxidized iron. The neck guards on the helmet at left consist of six horizontal iron plates. After being coated with lacquer, the plates were laced together with braided turquoise-colored silk cords. The iron mask in the photograph seen at left -- which has wrinkles, teeth and whiskers along with an aggressive expression -- is designed to cover the face below the eyes. The nose was made from a separate piece of iron and secured with pins, which allowed for its removal. The throat guard, fastened to the edge of the face cover, consists of four iron plates coated with brown-black lacquer. The plates are laced together with braided cords of dark blue silk. In a complete suit of samurai armor from the 15th century the helmet exists basically to protect the skull. These plates are all iron with lacquer on them. The arms are all chain link with little plates of iron that are also lacquered. The sword will not really be able to cut through this chain link. The hand is all protected. This whole suit of armor looks very bulky but it s so lightweight and functional that this man could actually run for a mile quickly and turn around and fight a battle, and he wouldn t be as tired as one would think he would be because this is not as heavy. It is all very well-made and made to be extremely flexible. Armor also served a crucial public relations function. The dramatic helmets and face covers project an almost superhuman image of power. When slain in battle, warriors were often buried in the armor they had been wearing at the time of the deaths, so they went to their deaths in style. Armor construction changed alongside developments in weaponry. Though the earlier design of lightweight interlocking plates for mobility is ingenious, the introduction of firearms led to armor with heavier, more solid plates for added protection. The Gusoku-type armor shown above (tosei gusoku means ) was developed for foot soldiers armed with swords in the 1500s and was lighter than that worn by archers fighting on horseback. It was made during the somewhat peaceful Edo period, probably never saw actual combat and was doubtlessly worn in ceremonial situations or put on display. The viciously grimacing mask with a mustache of stiff animal hair is crowned by an extraordinary helmet capped by a half-moon crest. The helmet has an unusual inverted lotus flower bud shape created of iron and lacquer calculated to draw attention to the wearer with great effect upon the battlefield. The armor is constructed of many components of various substances meant to safeguard the wearer and provoke dread in the enemy through habiliment of Shock and Awe. With this style of full-body armor, even the calves have protection. This armor is decorated in several places with the nine-planet crest identified with the enduring and elite Hosokawa samurai clan. A battle standard soars above the helmet finished with the gold Hosokawa crest and festooned with whalebone bristles meant to represent a leafless tree. This powerful tribe was a top warrior family during the Edo period and tracks its ancestry back to a ninth-century emperor. Samurai Code: Religion and Culture The samurai considered his sword to be the vessel of his soul. It represented the sublime balance between the opposite forces of destruction and creation, of war and beauty. However, to be a great swordsman required more than physical skill and will power. Amongst the subjects that they studied was a special mystical form of Buddhism. They used it in a practical way, weaving spells to cure illness and to defend against death in battle. Within the teaching of the arts of war we find the writing of the nine signs or characters the drawing is a shorthand for a complex set of gestures. The practice is a major contribution of mystical Buddhism to the arts of strategy. There are nine such signs. These nine signs came originally from India and they are mantras. Clasping the hand in a certain way creates a mantra, for example Rin . Each sign has a chant with it. All the characters have a significance related to the spell. Each position of the hands is another prayer and all nine together make the spell. There are two ways of making the spell, either by making the hand prayer shapes or by drawing lines, each line representing one of the hand positions. It is then necessary to focus the spell and that is why the tenth character is used. This is called the method of the tenth character. This sets the spell. This method can be used when one is going to sail on a ship. Even if the ship capsizes the one utilizing this method will survive. So for protection from drowning in a shipwreck the warrior drew the spell on his hand and then wrote a tenth water character, a dragon. In battle, the warrior did the same to protect himself. Many samurai, raised to face the enemy without fear, sought serenity in the spirituality of Zen. They felt an affinity for Zen, which more than some other schools of Japanese Buddhism emphasized self-reliance. The great swordsman Musashi maintained that a warrior s spirit should achieve a condition of nothingness. He wrote: In the void is virtue, and no evil. At the heart of Zen was meditation. Meditation developed a calmness of spirit necessary when facing the innumerable threats of the outside world. But it served a larger purpose as well it told the samurai who he was and of his place in the universe. Both Zen practitioners and samurai warriors were urged to be mindful of death, and both stressed individual responsibility. Zen meditation was often performed in a place of beauty. In those days, when people needed a very peaceful moment, they went to the Zen temple or had tea. The Zen aspect of tea commended itself to the samurai. Among the daimy from then onwards about whom there is no tale of something happening during a tea ceremony. The tea ceremony. like the rock garden, created a focus for inner contemplation. When samurai people are in the tea room, they feel they are most peaceful. They can forget war and they don t have to face any enemy. They need that moment. The ceremony usually took place in a specially-built small room or hut in the garden of the host. It took up to two hours to prepare the water, the tea and the bowls. The host for the ceremony entered through one small door, his guests through another. Like other Japanese rituals, this had a practical purpose. With such a small entrance, the samurai could not bring his sword with him. In the same way as he left his weapon outside, he also left thoughts of war or intrigue at the door, for in the ceremony guests and host were only allowed to discuss the tea-drinking itself. The appreciation of a simple tea bowl, a flower arrangement and the vase that complimented the ritual were as important to the samurai as the drawing of his sword in battle. They are known to have rewarded success on the battlefield not with land or status but with prized utensils for the tea ceremony. There was a time when a single tea utensil could be more cherished than the finest sword and valued as highly as the land comprising an entire province. Japanese warriors also cultivated an appreciation of incense, using it to perfume their armor before going into battle. They participated in Kumi-koh competitions (incense guessing games) as did their elite contemporaries. Successful damiyo had to be able to move gracefully in sophisticated literary and artistic circles, and to encourage similar levels of artistic achievement in their domains. They were not only patrons of the arts but artists in their own right. So it s not really surprising that the expressions of Zen which the samurai sought in the tea ceremony. in calligraphy, in their gardens. in their appreciation of incense. would be eagerly seized upon as one more way of living the samurai life. That is what makes the samurai such unique warriors, who were at the same time both killers and artists. They consciously strove to embody the ideal characteristics of the warrior elite by pursuing achievements in two realms: culture (bun) and arms (bu) . Throughout the centuries of warrior rule, Kyoto was Japan s center of culture. No matter how distant the domains they governed, the lords of the samurai always kept an eye on Kyoto, which they regarded as the ultimate political prize. A warrior lord s essential goal in life was to gain supremacy, and if the chance arose, he would try to gain control of Kyoto. But without understanding Kyoto s unique culture -- which centered on the imperial court and the aristocracy -- the daimy would never be able to successfully rule the city. As the great shoguns began to reunify Japan during the late 1500s, relative peace descended on the country, and with peace samurai schools combined literary skills with the traditional martial arts. The intention was to create an individual who could quote from Chinese classics as deftly as he could use a sword or lance. The very first article of their law code they quoted an ancient Chinese saying: From of old there has been the practice of following the arts of peace on the left hand and the arts of war on the right hand. Both of these must be mastered. So we find samurai who write excellent poetry, samurai who find themselves in calligraphy, and ultimately samurai who are also artists. Warrior rule continued into the second half of the 1800s, when a series of reforms known as the Meiji Restoration changed the way Japan was governed. Military domains were converted by newly appointed (later elected) governors into civil prefectures that remained at peace with one another. The samurai have a fascinating legacy a part of which is real and a part of which is simply image of cultured killers, men who on the one hand were brutally efficient warriors and on the other hand, highly literate men of culture and refinement. They were among the most highly trained warriors in the world. Beginning as conquerors of an inhospitable island, they adapted to the dangers they confronted by becoming expert warrior horsemen. They were masters of several weapons: the spear, the bow and arrow, and the lance. They were also skilled at unarmed combat. The sword became their greatest tool, the truest extension of their fighting soul. The samurai legacy remains alive in Japan. The traditional Japanese martial arts are still practiced vigorously and taught with determination by many skillful teachers. The samurai spirit has never died. Japan s martial artists continue to carry on the tradition of bushid . Their unique approach to honor and discipline made an indelible impression on Japanese society and changed the course of a country s history. Welcome back to another CDS article, and this time we are going to be discussing a very special archetype, one that actually carves out its unique niche as an engine rather than an actual deck at this current point in time. Introducing the Burgesstoma, the archetype of prehistoric ocean fossils reanimated as Trap Cards that actually can summon themselves to the field as Normal Monsters Now isn s dive into the strategic depths of this intriguing theme The Burgesstoma archetype centers around a clear thematic hook s a quick introduction: all of the Main Deck Burgesstoma monsters share the following effect: When a Trap Card on the field is activated while this card is in your Graveyard: You can Special Summon this card as a Normal Monster (Aqua/WATER/Level 2/ATK 1200/DEF 0). (This card is NOT treated as a Trap Card.) If Summoned this way, this card is unaffected by monster effects, also banish it when it leaves the field. Their other effects vary from drawing to field disruption, but overall add a large about of utility to many different decks. So what is the purpose of using so many Trap cards that can turn into weak Normal Monsters That reason would be their Rank 2 Xyz boss monsters Both are completely unaffected by monster effects as well, but they each offer a difference stance for the deck. The first of which, Burgesstoma Anomalocaris, is the offense-driven boss, as it allows you to destroy any card on the field on either player s turn. Also, whenever you send a Trap card from your field to the Graveyard (such as when it was activated), you can excavate the top card of your deck, and if it is a Trap card, add it to your hand. The second boss monster, Burgesstoma Opabinia . is the defense-driven boss, as it lets you add any of the Burgesstoma Trap cards from the deck to your hand once per turn. The best part about Opa is that it lets you activate any Burgesstoma Trap card from your hand So add whatever you want, then keep your defenses safe from an errant Mystical Space Typhoon or Twin Twister. The first time that you were introduced to this theme, what kind of deck did you envision for them Perhaps a deck with Imperial Iron Wall . stopping their self-banishing and thereby giving you a near unlimited amount of monsters. Perhaps you considered Scrap-Iron Scarecrow, since it is a Trap that continuously re-sets itself for an infinite number of Trap activations. This may be a stretch, but you may have even considered Wetlands and Tryant . so why not just add these capabilities to an already-functioning deck To be blunt s start talking about a couple of variants that are really exciting to use, each with their own hook And yes, I did just pick a different variant for each attribute. I want you to repeat after me . which is definitely needed in this day and age of the limited El-Shaddoll Fusion . If you Burgess of the Frogs Now that we build featured in this article to use Wetlands . since the monsters can actually make a decent benefit off of the Field Spell also Remember, it was originally intended for Frogs In terms of other options to spruce up the deck, many variants along these lines also tend to run higher Burgesstoma counts than other similar engine builds, sometimes as much as half of the entire deck. Frogs are extremely good at setting up without losing any card advantage therefore, the entire point of the Burgesstoma here are to provide the win condition and actually generate the advantage needed to win a duel. Also re interested in trying those out Finally, we get to finally start taking a crack at some of the more unique, off-the-wall builds of this article Fun fact, this one is actually the first that convinced me to write up this article, so don s plays. Now that you re not talking about the Nekroz version. The Fabled Unicore is an amazing card, able to negate literally everything as long as you can keep your hand even with your opponent effects This means if you discard The Fabled Catsith, you get to banish one card they control then destroy another. This is extremely potent against the Pendulum Scales of many modern decks, such as Magispecters or Magicians, so be sure to keep that in mind Lastly, this variant works extremely well when you bring other Spell Speed 2 cards that manipulate hand size. We talked about Burgesstoma cards doing the role, but you can also bring Jar of Avarice, Reckless Greed, Twin Twister, Jar of Greed, or even Mind Crush. Remember, the goal should be to negate whatever your opponent tries to get back in the duel, since you will not be using a Quasar turbo build to win the turn that you Synchro Spam Also, you can safely rely upon your Burgesstoma engine to keep you alive until you perhaps you can do better Time to get in the game, because the Burgesstoma are ready to play with the best of them As long as you bring along the star athletes as well (Before continuing, if you are unfamilliar with the guide to U. A. I suggest reading some of it to get the handle on this TCG World Premiere archetype. Click Here .) Anyways, similar to the last deck on our list, the U. A. is a theme with very potent monsters and potential, but only 1 Trap card to back that up. And that Trap card is just a glorified searching tool. So it stands within reason that such a theme could immensely benefit from a bit more disruption and awesome power, so the Burgesstoma are a great fit. There is a big elephant in the room I . Oh wait. That s be honest, it feels really good to blow away a field of Xyz, Synchro, or Fusion monsters, while you setup your ultimate defensive lineup. So there you have it, this is how U. A. becomes even more of an ultra contender in the near future with the addition of the Bugesstoma. We . As always, check out my example variant by tapping here. and perhaps it will be inspiring for your own modifications down the road Mi Gusta Burgesstoma Before we soar to new heights with the WIND Burgesstoma variant, let s talk Gusto. The Gusto are another DT theme, comprised almost entirely of monsters that Special Summon. Yes, there are only 3 Main Deck monsters that do not include an effect to Special Summon This is extremely important for a multitude of reasons, the most important of which is allowing the deck to setup for its big plays. So what could the Burgesstoma add to a deck that is already well-defined Enter Dinomischus a Level 2 Tuner Monster that does not feel like a waste of space (such as both of the Level 2 Tuner Gustos). The other important thing to note is that Gustos do have a solid line-up of Level 2 monsters to partner with the Burgesstoma for Xyz Summons Whether it is Kamui, Hope of Gusto summoning an additional Tuner before being used as material, or just a Griffin you don the Gusto are amazing at stalling out the game. If your opponent has to run over Gusto after Gusto after Gusto, you are eventually going to get enough resources to mount a comeback. In the same vein, you are a bit vulnerable, BUT that is where your Burgesstoma Trap cards come in, to guarentee that you can survive long enough to be ready to take the duel by a storm In closing, this deck is definitely off-of-the-wall as well, but it has some decent merits from a theory-standpoint. I hope you Burgesstoma enthusiasts out there take a moment to look further into the combos, and decide to try it yourself As always, Click Here to get a look at the version I drafted up when writing this guide. A good place to start would be the Gusto ratios, in addition to figuring out exactly which Burgesstoma fit in perfectly well with the deck (Yes, I opted for Burgesstoma Eldonia, because of its power when combined with Diagusto Sphreez ). Woah, can ll actually be using them to both augment the disruptive capabilities of the Shiranui archetype and to give the deck a bit more resilience if you cannot rely upon PSY-Framelord Omega . For those of you unfamiliar with this archetype arriving soon in Breakers of Shadow . it is a FIRE/Zombie-type (all with 0 DEF) archetype designed around banishing. But when you hear Zombie archetype, that immediately should make you think of Uni-Zombie, one of the most powerful type-centric tuners ever printed. Not only does Uni allow you to start snowballing Mezuki . through the lovely effect of Omega, but it also allows you to have some level versatility when Synchro Summoning. So to be clear, this deck seems extremely self-sustaining, the Burgesstoma are actually just an addition to the already functional and powerful theme. The benefits to running Burgesstoma in here begin to start piling up once you realize the strengths of Shiranui. In particular, the Shiranui Trap card, Shiranui Style: Swallow Sword . which serves as a Icarus Attack for Zombies. That also happens to banish a Shiranui from the deck, that then gives you access to your Shiranui effects. So how do the Burgesstoma fit into this picture Just like Fabled or Gusto, these Trap cards serve as additional defensive capabilities for the deck. If you are running a deck that abuses the heck out of Omega, you are going to be leaving your Monster zones wide open a lot in the early stages of a duel. Open Monster zones lead to fast OTKs, especially when it comes to certain matchups. However, the Burgesstoma give you a bit more leeway in your responses: For example, if your opponent attempts to attack for game, use one of your Burgesstoma Traps, then summon back another from the Graveyard. Even if you did not have had a good counter to actually stop the attack, you did prevent yourself from outright losing the duel then and there. And that s important when you have powerful Synchro bosses waiting to arrive on the drop of a dime. Now that s access to Quilbolt Hedgehog, just like our first variant. Just like Shaddoll Falco, Cursed Katana Shiranui can easily be Special Summoned back to the field time and time again, either with the effect of Bujinki Amaterasu or Mezuki, and therefore you have a steady stream of Tuner recursion. In addition, if you are really feeling the Zombie, you could even try running Plaguespreader Zombie as well, who has his own form of returning from the Graveyard turn after turn, especially when combined with Quilbolt. At the end of the day, this is a really neat introduction to the Shiranui theme, and you may even find that the compatibility between Dinomischus and Uni-Zombie . Leanchoillia and Mezuki, and Olenoides and Swallow Style actually give you the confidence to take on any opponent. And the best part of all, this deck has an AMAZING Pendulum matchup To continue with the pattern, Click Here to get a glimpse at my Shiranui Burgesstoma combination Hopefully you enjoy the Zombies coming back from the dead So there m giving each of you Some other possible builds to consider when being creative building Burgesstoma : Divine BurgesstomaRa, Volcanic Burgesstoma, Ojama Burgesstoma, Atlantean Burgesstoma, Pure Burgesstoma, Dark World Burgesstoma, BurgesstAroma, Burgesstoma Chain Burn, Burgesstoma Shark, Aqua Actress Burgesstoma, Raidraptor Burgesstoma Yes, I did just give you 11 more variants. Click on the words above to see examples of each of those. Normally when you look to engines, the typical conclusion is that looking forward will only make the impact of the engine worse until they receive new support. But for the Burgesstoma, this may not actually be the case In the very new future, the OCG will be given a brand new card that will make Burgesstoma even more frightening than they already are . Introducing Card of Demise. This previously-anime-only card is coming soon to a card game near you, so you may want to remember this article down the road when you are faced with the terrible realization that you may need to learn about the cool prehistoric fish archetype Thanks to everyone for reading Also, special thanks to those that helped me test decklists and gave me a couple more cool ideas I didn t think of Post navigation

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